העיר טבריה איבדה השבוע את אחד מסמליה, אגדת הספורט שמעון בן יעקב ז"ל שהלך לעולמו השבוע בטרם עת בגיל 67. בן יעקב ששיחק בצעירותו בקבוצת הכדורגל הפועל נצרת עילית (נוף הגליל) והפועל טבריה, היה אצן וספורטאי מצטיין ואחד מסמליו של מרתון טבריה בו הוא הקפיד להשתתף מדי שנה וסיים אותו 38 פעמים.
2 צפייה בגלריה
שמעון בן יעקב ז"ל
שמעון בן יעקב ז"ל
שמעון בן יעקב ז"ל
(צילום באדיבות המשפחה)
אשתו טלי שהייתה נשואה לו במשך 43 שנים מתקשה לעכל את האובדן: "הוא היה איש מיוחד במינו, קשה לנו לקלוט את גודל האבדה. הוא היה טוטלי בכל מה שהוא התעסק בו והטוטאליות הזו גמרה אותו. הוא היה כשרוני בעל קסם אישי מיוחד. צנוע, רחב לב, רגיש ואנושי. הוא היה עמוד התווך שלנו ושל כל המשפחה. כל דבר נעשה בעצתו והכל בשבילנו. אני מתגעגעת אליו בטירוף, אנחנו כבר 43 שנים ביחד".
ההודעה על פטירתו של בן יעקב שהיה חלק בולט מהנוף הטברייני ואהוב על כולם הכתה בהלם את תושבי העיר. בן יעקב היה מוכר גם כמוציא לאור של 'טבריפון' מדריך הטלפונים המקומי של טבריה במשך שנים רבות.
2 צפייה בגלריה
שמעון בן יעקב ז"ל
שמעון בן יעקב ז"ל
שמעון בן יעקב ז"ל. אהב לרוץ
(צילום באדיבות המשפחה)
קראו עוד:
כאמור בן יעקב היה ספורטאי מצטיין ומאחוריו 38 מרתונים של מרתון טבריה בהם השתתף, ששה חצאי מירוץ איש הברזל ועשרות תחרויות טריאתלון. הוא היה כדורגלן עבר בהפועל נצרת עילית והפועל טבריה עוד כנער בן 16 הוא הוכתר כאלוף הארץ בפינגפונג. "הוא היה איש מצליח בכל רמ"ח איבריו ובכל מה שהוא עשה מבחינתו הריצה הייתה כל חייו", אומרת אשתו שמנסה עכשיו להתמודד עם האובדן: "אנחנו בעיקר מנסים לעכל ולהבין מה קרה. לנתח את הדברים ולהפעיל תובנות".
הוא הותיר אחריו אישה, שלוש בנות וחמישה נכדים.